الخميس، 12 سبتمبر 2024 04:34 ص

أهالى عزبة البابلى بطنطا يطالبون نواب الدائرة بـ"رصف" الطريق الترابى رحمة بالمرضى

أهالى عزبة البابلى بطنطا يطالبون نواب الدائرة بـ"رصف" الطريق الترابى رحمة بالمرضى رصف طريق
الأربعاء، 21 سبتمبر 2016 03:32 م
كتب أحمد خالد
استمرارًا لتفاعل قراء "برلمانى" مع الخدمة التى أطلقها الموقع تحت عنوان "واتس اب برلمانى أرسل أحد أهالى عزبة البابلى التابعة لمركز طنطا رسالة قال فيها: "عندنا طريق ترابى بيفصل بيننا وبين الطريق السريع اللى عليه المواصلات طوله حوالى 3 ونص كيلو يعنى علشان نروح المدرسة أو الشغل لازم نمشى كل ده ..لو فيه مريض تعبان أو واحدة بتولد أو حد بيموت هنلحقه إزاى واحنا طريقنا مش عليه مواصلات لأنه مش متسفلت وكله تراب".

Capture copy

وتابع قائلًا: "قدمنا فاكسات وشكاوى كتير ومحدش بيرد من كتر الفساد اللى عندنا فى المجالس المحلية وخاصة مجلس قرية الرجدية..ونناشد نواب الدائرة والمسؤولين بسفلتة الطريق والنظر إلينا بعين الرحمة".

كان الموقع قد أطلق خدمة "واتس اب برلمانى"، التى تعد حلقة وصل بين المواطن ونواب الشعب، وتهدف إلى مشاركة القراء فى المزيد من التواصل بين الموقع والنواب، عن طريق إرسال الصور والفيديوهات والأخبار الموثقة والشكاوى، أو الرأى والتعليق السريع عبر "واتس اب برلمانى"، لنشرها بالموقع.

ويمكنك من خلال خدمة "واتس اب برلمانى"، عبر رقم (01200070737)، تغطية نشاط نائبك فى الدائرة، أو التحقيق فى مشكلة تصادف دائرتك، أو عرض قضية تهم قطاعًا من المواطنين، أو للكشف عن نقص فى الخدمات، أو توثيق الخدمات التى يقدمها النواب.






print